Stor aftale med John Deere i Estland

06-05-2015

Danish Agros koncernens datterselskab Baltic Agro Machinery OÜ har netop indgået en forhandler-aftale med John Deere i Estland

Koncernchef i Danish Agro og bestyrelsesformand i Baltic Agro Machinery, Christian Junker, glæder sig over aftalen.

- Vi ser store perspektiver i aftalen med John Deere, og vi får nu gode muligheder for at udvikle Baltic Agro Machinery yderligere i de kommende år. Vi har allerede et rigtig godt og konstruktivt samarbejde med John Deere i Finland og jeg ser frem til at fortsætte det frugtbare samarbejde i Estland. Vi vil være i stand til at udnytte betydelige synergier mellem de to lande, når det gælder specialviden, salg og marketing, siger Christian Junker og fortsætter:

- Vi er allerede stærkt repræsenteret i Estland på grovvaremarkedet og vi har betydelige aktiviteter indenfor rapsforarbejdning. Gennem en styrkelse af vores maskinhandelsaktiviteter bliver vi nu en endnu mere attraktiv samarbejdspartner for de estiske landmænd, siger han.

I forlængelse af aftalen med John Deere er det nu planen at udvide antallet af afdelinger i Estland.

- Baltic Agro Machinery vil stå for både salg og service af maskiner, og vi planlægger derfor i den kommende tid at udvide til i alt tre salgs og servicecenter-afdelinger. Det sker i Türi i det centrale Estland, i Tartu i den sydlige del og i Tallinn i den nordlige del af landet. Samtidig skal medarbejderstaben udvides, siger Christian Junker.