Norwegian Agro Machinery åbner showroom

09-01-2017

Danish Agro koncernens nye norske datterselskab, Norwegian Agro Machinery, åbner nyt CLAAS showroom i byen Kløfta, 35 km nordøst for Oslo.

Efter tysk model etablerer Norwegian Agro Machinery nu et showroom, som vil være fuldt ud integreret i CLAAS’ koncept. Anlægget står fra den 17. januar til rådighed for alle selskabets forhandlere, så de har mulighed for at præsentere de nyeste og mest moderne maskiner fra blandt andet CLAAS.

CEO i Norwegian Agro Machinery, Jens Skifter, fortæller:

- Vi overtog ansvaret for importen og distributionen af CLAAS i Norge den 1. oktober 2016. Ved overtagelsesdatoen stod vi klar med et stærkt team af dygtige, faglærte medarbejdere, et landsdækkende forhandlernetværk bestående af 12 private forhandlere og det traditionsrige norske CLAAS forhandlerselskab Lena Maskin, som har yderligere 7 afdelinger under sig.

- I det nye showroom vil kunderne blandt andet kunne se de nyeste modeller og udstyr fra CLAAS samt en række andre brands, som LEMKEN, BOGBALLE, KIVI PEKKA og multiva, som Norwegian Agro Machinery også forhandler.

Produkt- og salgschef i Norwegian Agro Machinery, Bjørn Tønsberg, tilføjer:

- Vores primære fokus er den professionelle landmand i Norge, som er vant til CLAAS’ produkter og kvalitet, og med vores nye showroom får alle mulighed for at ’mærke på varerne’ inden køb. Vi har allerede modtaget positive tilbagemeldinger fra kunderne, at det er den rigtige vej at gå, så vi ser frem til at kunne udvikle konceptet yderligere og gøre endnu flere kunder glade.

Ny afdeling i Akershus
Samtidig med indvielsen af det nye showroom etablerer datterselskabet LENA MASKIN en ny filial i Akershus, 55 km nordøst for Oslo.

Herom fortæller John Henrik Stadtler, administrerende direktør i Lena Maskin:

- Vi har ansat en ny afdelingsleder, en værkfører, to sælgere og to serviceteknikere til den nye afdeling. Herudover låner vi yderligere en servicetekniker fra CLAAS, så vi er klar til at byde nye og nuværende kunder velkomne.

I alt forventes det, at strukturen i Norwegian Agro Machinery består af mere end 22 afdelinger ved slutningen af 2017, geografisk fordelt over hele Norge. Samtidig forventes den årlige omsætning at lande i omegnen af 525 millioner kroner.