CSR

« Tilbage


Danish Agro og Møllerup Brands styrker satsning på plantebaserede fødevarer gennem opkøb

01-06-2022

Via datterselskabet Møllerup Brands køber Danish Agro koncernen 100 % af aktierne i Karlsens A/S.

Karlsens A/S er specialiseret i at blande og pakke krydderier, bagepulver m.m. til detailhandlen. Det er netop denne kompetence, som Møllerup Brands i dag mangler for at kunne udvikle sin forretning af plantebaserede fødevarer yderligere. Opkøbet er med til at sikre, at Møllerup Brands, sammen med Danish Agro, er med i hele processen fra jord til bord.

Formand for Møllerup Brands og Koncernchef i Danish Agro, Henning Haahr, glæder sig over opkøbet. 

”Via vores opkøb af Møllerup Brands i efteråret 2021 håndterer vores fødevaredivision en række danske, bæredygtige og plantebaserede fødevarer. Vi har indtil nu ikke kunne detailpakke produkterne selv. Med opkøbet af Karlsens A/S får vi helt nye muligheder, og vi kan sætte gang i vores planer om at udvide sortimentet med flere danske frø og kerner,” siger han.  

Karlsens A/S er indenfor sit forretningsområde blandt de største private-label leverandører til detailhandlen i Danmark. Karlsens A/S fortsætter med deres nuværende aktiviteter, samtidig med at de skal pakke og distribuere en række af Møllerup Brands’ produkter. 

Ejer og direktør for Karlsens A/S, Aksel Karlsen, siger om handlen. 

”Vi har været på en fantastisk vækstrejse i et godt samarbejde med vores dygtige medarbejdere og kunder. Den rejse vil vi gerne sikre og udvikle sammen med en stærk partner. Jeg ser meget frem til at udvikle forretningen yderligere sammen med Danish Agro og Møllerup Brands,” siger Aksel Karlsen, der fortsætter som administrerende direktør i selskabet Karlsen A/S.

Adm. direktør for Møllerup Brands A/S, Ivan Noes, forklarer: 

”Møllerup Brands er på vej med et spændende plantebaseret sortiment med danskproducerede økologiske kerner og frø. Med opkøbet får vi stærke kompetencer indenfor udvikling og detailpakning med ombord. Sammen kan de to selskaber udnytte synergier indenfor både produktudvikling, markedsføring, distribution, salg og kvalitet. Det gør, at vi kan sikre et bredt plantebaseret sortiment til en konkurrencedygtig pris og kvalitet,” siger Ivan Noes.