DanHatch køber fransk rugeri

06-07-2017

Rugerikoncernen, som Danish Agro er 50 % medejer af, køber det franske rugeri Goasduff

DanHatch A/S har netop, sammen med sin belgiske partner Belgabroad, underskrevet en hensigtserklæring om at opkøbe aktier i det familieejede rugeri Goasduff, der ligger i Plabennec i Frankrig.

De tre rugerivirksomheder fører nu eksklusive forhandlinger med henblik på at Belgabroed og DanHatch, gennem et 50/50 ejet selskab, bliver hovedaktionærer i Goasduff, mens familien Goasduff fortsætter som en vigtig minoritetsaktionær.

For alle tre virksomheder vil det nye samarbejde omkring Goasduff være et vigtigt skridt i den internationale konsolidering af rugerisektoren og fører til en styrkelse af hver enkelt af parterne. Samarbejdet vil ligeledes betyde, at Goasduff vil kunne fortsætte sin regionale og nationale udvikling.

Goasduff er velforankret på det franske marked med et godt ry, og derudover har Goasduff stor ekspertise og know-how om langsomt voksende racer og markedskoncepter, hvilket tilsammen udgør et solidt udgangspunkt for det fremtidige samarbejde mellem de tre virksomheder. Belgabroed og DanHatch kan dertil byde ind med deres omfattende viden om traditionelle racer samt en stor viden om det internationale marked. På den måde vil samarbejdet give mulighed for at levere en bred vifte af kyllingetyper, der opfylder de høje kvalitetsstandarder i fjerkræproduktion, som kræves af de europæiske forbrugere.

Belgabroed og DanHatch er yderst tilfredse med at have indgået denne aftale med Goasduff-familien, som indebærer, at både den nuværende og kommende generation af familien vil forblive en aktiv del af virksomhedens fremtidige ledelse og udvikling. Det betyder, at familien Goasduff fortsat vil spille en fremtrædende rolle på det franske marked, ligesom de vil forblive ansvarlige for deres dygtige personale, der arbejder i virksomhedens rugeri og på selskabets opdræts- og rugeægsfaciliteter.